BİZ FEN LİSELİLER

BİZ FEN LİSELİLER

Fen Lisesinin kuruluş felsefesi,  ülkenin kalkınmasında en önemli faktörlerin başında görülen  bilim ve teknolojide  ilerleme ve gelişmeler sağlanmasının bu alanda öncü roller üstelenecek bilim insanları yetiştirilmesi  ile hızlanacağı  görüşüne dayanmaktadır. Bu doğrultuda ülkenin her tarafından seçilerek okula alınan fen bilimleri ve matematik alanlarında başarılı ve üstün yetenekli öğrenciler Fen Lisesinde bilimsel esaslara dayalı olarak  hazırlanmış modern ve ileri fen bilimler ve matematik müfredatı uyarınca  ve deneysel ve bilimsel çalışmalarla desteklenen  okul ortamında eğitim öğretim görmüşlerdir. Bu öğretim programları, ezbere ve kalıplara dayalı bilgi öğrenen  değil , bilim insanı olmanın temeli olarak, araştırmacı,  bilgiyi araştırarak sorgulayarak öğrenen, kendisi bilgi üreten, yenilik ve gelişmeler yapabilecek,  bilimsel düşünce ve yaklaşımları benimseyen öğrenciler yetiştirmeye yöneliktir. Bu programlar, öğrencileri  araştırmalarını deneyler yaparak ilerletme becerisi sağlamak üzere, okulda kurulan fen bilimleri alanındaki gelişmiş ileri deney laboratuvarları ile desteklenmiştir. Bu şekilde öğrenciler lise öğrenimi sırasında bilimsel düşünce ve davranışları öğrenmiş ve benimsemiş, bilimsel araştırma ve çalışmalar yapma konusunda beceriler edinmiş ve kendilerini geliştirmişlerdir.

İşte biz  Fen Liseliler için okulumuzun bu  kuruluş felsefesi  ve uygulanan eğitim öğretim programları bizlerin hayat boyu yaşam tarzlarımızı da şekillendiren bilimselliğe dayalı kimlik ve kişilik yapılarımızın oluşmasında oldukça etkili ve yönlendirici olmuştur.

Okulumuz ülkede bu alanda  ilk olmanın yanında tek  olduğu için FEN LİSESİ adıyla kurulmuştur.  İlk dönemlerdeki öğrencileri Fen Lisesinde okumaktadır ve Fen Liselidir,  öğretmenleri Fen Lisesinde görev yapmaktadır. Kuruluşundan itibaren 1980’li yıllara kadar Fen Lisesi denildiğinde sadece bizim okulumuz akla gelmektedir.  Bu nedenle ilk yirmi yıl mezunları için okulumuz Fen Lisesidir, mezunları da  kendilerini Fen Liseli olarak tanımlamaktadır.

Fen Lisesine ikinci olarak  yüklenen diğer misyon olan ülkede modern fen bilimleri ve matematik eğitiminin yaygınlaştırılmasında model olmak ve başka fen liselerinin açılmasına  öncülük etmek politikası doğrultusunda 1982  yılından  itibaren başta İstanbul ve İzmir olmak üzere diğer illerde fen liseleri kurulmaya başlamıştır bunun sonucunda  okulumuz ANKARA FEN LİSESİ olarak anılmaya başlamıştır. Bu yeni oluşumlarla birlikte de, okulumuz Ankara Fen Lisesi olarak, kuruluş felsefesi doğrultusunda aynı bilimselliğe dayalı misyonunu devam ettirmektedir. Fen Lisesi aynı kurumdur ve öğrencileri öğretmenleri mezunları olarak aynı Fen Lisesiler ailesini oluşturmaktayız.

1964 yılından beri biz Fen Liseliler, hepimiz aynı atmosferi teneffüs etmiş, aynı kültür ortamından beslenmiş aynı Fen Lisesi ruhuna ve kimliğine sahip olarak günümüzün geniş Ankara Fen Liseliler ailesini oluşturmuşuzdur. Bu kimlik aradan geçen yıllar boyunca okulda dönemler arasında birbirine aktarılarak korunmuştur  ve mezun olup hayata atıldıktan sonra da sürdürülmüştür. Bugün Ankara Fen Liseliler ailesi sadece öğrencileri ile değil, yarım asrı aşan bir döneme yayılmış mezunları, bugünkü ve geçmişteki tüm öğretmenleri ve çalışanları, bugünkü ve geçmişteki tüm velileri, mezunların aileleri, çocukları ve torunlarından oluşan büyük bir topluluktur.
Ankara Fen Lisesi bugün de, Türkiye’nin ilk fen lisesi olarak  en başarılı okullar arasında en önlerdeki yerini korumakta, öncülük rolünü sürdürmektedir. Bilime ve bilimselliğe dayalı kuruluş felsefesinden gelmekte olan kendine özgü kimliği sayesinde de bir "Bilim Markası" olarak ülke çapında hala en başarılı öğrencilerin tercihi olarak eğitim ve bilim dünyasında seçkin yerini korumaya devam etmektedir. Aradan geçen yarım asrı aşkın zaman boyunca bilim ve bilimsellik ekseni etrafında,  paylaşma dayanışma yoluyla oluşturulan  sağlam arkadaşlık bağları ile örülen Fen Liseli / Ankara Fen Liseli olma kimliğinin dönemler boyunca aktarılarak korunduğunu ve yaşatıldığını görüyoruz.

FEN LİSELİ OLMAK

Fen Liseli olmanın   ilk adımı okulumuza ilk sınıftan kayıt olmakla atılır, okuldaki eğitim öğretim sırasında filizlenir. Kuruluşundan bu yana, "Fen Liseli Olmak" duygusunun kaynağı olan ve mezunlarını bir arada tutan temel olgu, gençlik ve büyüme çağlarının önemli bir bölümün oluşturan lise hayatı boyunca birlikte teneffüs ettikleri bilim atmosferinde kurulan ve gençlik yıllarında birlikte büyürken oluşan arkadaşlıklar ve bağlardır. Bu arkadaşlık bağları okul hayatı boyunca aynı yatakhane yemekhane ve yaşam alanlarından oluşan ayrıcalıklı okul yerleşkesi içinde genç yaşların ideallerinin duygu ve düşüncelerinin sevinçlerinin üzüntü ve umutlarının paylaşılması ile kurulmuştur. Fen Liseli olmanın ortak paydasını okul hayatı boyunca birlikte edinilmiş olan “bilimsel yöntemler kullanarak sorgulama, araştırma, sınama yoluyla düşünce geliştirme ve bilgi üretme “ becerileri oluşturmaktadır. Fen Liseli olmanın temeli  okulun yatılı ortamında üç yıl boyunca beraber yaşayarak oluşturulan arkadaşlık bağları, dayanışma ve paylaşma duyguları ile atılmış, çatısı da bilimsellik üzerine üzerine inşa edilmiştir .  Okulun yapıları duvar ve pencereleri, sıraları , bahçesi, havuzu, spor salonu, yemekhanesi yatakhanesi  bu arkadaşlık bağlarının Fen Liseli olma yolunda yaşanmışlıkların izlerini taşımaktadır.

"Fen Liseli Olmak", gerçek anlamda okuldan  mezun olmakla başlayan ve hayat boyu devam eden bir süreçtir.   Okuldan mezun olmak bir bitiş ve ayrılma değil,  Ankara Fen Liseliler ailesine dahil olarak yaşam boyu devam eden uzun birlikteliklere yeni bir başlangıçtır.  Artık sadece okulda aynı sınıfta aynı dönemde  beraber okuduğumuz arkadaşlarımızla değil,   yarım asrı aşan bir geçmişe dayalı köklü bağlarla bir arada olan  tüm önceki dönem mezunu ağabey abla ve kardeşlerimiz ile birlikte   yeni arkadaşlıkların dostlukların yer aldığı, güçlü bağlar ve dayanışma ile oluşan sıcak arkadaşlık kardeşlik atmosferinde, geniş Ankara Fen Liseliler ailesinin bireyleri olarak  yaşam boyu devam edecek bir sürecin başlangıcıdır okuldan mezun olmak.  Ankara Fen Lisesi mezunu olmak "Fen Liseli Olmak" biz mezunlar için adeta kendi kişiliğimizin kimliğimizin ayrılmaz bir parçasıdır. Çoğu zaman meslek edindiğimiz üniversite kimliğimizden daha önce gelir.  Her yerde  her zaman  Fen Liseli olduğumuzu belirtmeye öncelik ve önem veririz. Kısaca "Fen Liseli Olmak" bir yaşam biçimidir.

( Not : “Fen Liseli Olmak” konulu sunumu izlemek için lütfen tıklayınız. 

BİZ FEN LİSELİLER

Bir  Fen Liseli kendisini, her şeyden önce bilime önem veren, bilimsel düşünceyi ve bilimsel yaklaşımı benimseyen bir bilim insanı olarak görmektedir. Her Fen Liseli, lise sonrasında hangi alanda eğitim görüyor ve çalışıyor olursa olsun hem işinde hem de günlük yaşamında  bilimsel bakış açısıyla düşünür, olayları açıklamak sorunlara çözüm bulmak için konulara bilimsel yaklaşır bilimsel tavır sergiler. Bu yaklaşımın etrafımızdaki kimselerce bazen garip karşılanabildiği ve anlaşılamadığı da bilinen bir gerçekliktir. Bir çok durumda birbirimizi gene biz anlarız.

Biz Fen Liseliler, kalıplarla dogmalarla ezberle öğrenmeyiz. Sorgulayarak, soruşturarak, düşünerek, araştırarak, sınayarak deneyerek öğreniriz.  Mükemmelin peşinde olmak mükemmeliyetçilik belki bir zayıf noktamız olarak alınabilir. Bazen ileri derecelerde kuşkucu yaklaştığımız eleştiri sınırlarını sonuna kadar zorladığımız olmaktadır.

Doğru bilgiye, mutlak doğru bilgiye ulaşmaya çalışırız. Edindiğimiz bilgilerin doğruluğundan emin olmak için ispatlamaya çalışırız. Düşünme ve fikir yürütme en temel ve güçlü araçlarımızdır.

Bilgiyi kalıp olarak öğrenmek yerine çoğu zaman yeniden üreterek, yeniden ispatlayarak öğrenmeyi yöntem olarak seçmişizdir. Bilgiyi öğrenmek için araştırma ve sorgulamanın yanında mantık ve akıl yürütme vazgeçilmez ilkelerimizdendir.  Fen Liseli olmanın bu yönleri ve özellikleri okul sıralarında edindiğimiz bilimsellik anlayış, bilim inancı, bilimsel yöntemleri uygulama becerileri ile doğrudan bağlantılıdır.

Bu bilimsel yaklaşımın, kendimizi bilim insanı olarak görmenin bir neticesi olarak, biz  Fen Liseliler  bir çok durumda iş ortamlarımızda veya günlük yaşantılarımızda yaratıcı, yenilikçi, mevcut yapıyı durumu iyileştirmeye geliştirmeye yeni bir şeyler yapmaya odaklanırız. Fen Liseli olarak yeni bir şeyler yaratmak iyileştirmek ve geliştirmekten sorumlu hissederiz kendimizi.

Fen Liseliler olarak Mustafa Kemal Atatürk’ün izinde, O’nun gençlere emanet ettiği Türkiye Cumhuriyetini korumak ve kollamak,  ülkemize, milletimize,  bilime ve insanlığa hizmet etmek temel misyonumuzdur.

Bunların yanında biz Fen Liseliler çalışkan insanlarızdır. Sonuca başarıya ulaşmak için çok çalışmaktan çaba sarf etmekten kaçınmayız ve başarıya ulaşmadan huzura eremeyiz çoğu zaman. Hedeflerimizin peşindeyizdir. Sanırım her yaşta da iddialı hedeflerimiz yapacaklarımız vardır. Ülkemiz için, insanlık için, bilim için bir şeyler önemli bir şeyler yapmak idealimizi hedefimizi her zaman içimizde taşırız.  Fen Liseliye emekli olmak yoktur.

Biz Fen Liseliler, okulumuza ve ülkemize ve milletimize bizleri yetiştirdiği için şükran duyguları ile bağlıyız.

Tüm Ankara Fen Liseliler,  sahip oldukları yetenek ve becerileri bizleri yetiştiren toplumumuza ve ülkemize borçlu olduğunun bilinci ve farkındalığı ile ülkemizin gelişmesi ve ilerlemesi için çalışmayı ve çaba sarf etmeyi  okulumuza ve ülkemize  karşı yüksek bir vefa borcu olarak görmektedir.

Ülkemize, dünyaya ve insanlığa yararlı olmak, insanların mutluluğu ve refahı için bir şeyler yapabilmek, ülkemizin kalkınması, ilerlemesi ve gelişmesi için katkıda bulunmak en anlamlı ve önemli amaçlarımızın başında gelmektedir. Bu amaçla bilimi ve teknolojiyi bir araç olarak görürüz  ve etkinlikle  kullanmaya çalışırız.

Milli Eğitim Temel Kanununda belirtildiği üzere okullara, öğrencilerin Atatürk İlke ve İnkılapları ve Atatürk Milliyetçiliğine bağlı , laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş  bireyler olarak  Türk Milli Eğitiminin temel ilkeleri doğrultusunda yetiştirilmesi   misyonu verilmektedir. Özel olarak fen liselerine öğrencilerin, ilgili yönetmeliklere uygun olarak fen ve matematik alanlarında bilim insanı olarak yetiştirilmesine kaynaklık etmek doğrultusunda  görev ve sorumluluklar yüklenmektedir. Biz Ankara Fen Liseliler olarak, okulumuzun bu misyonunu ve görev ve sorumluluklarını en üst düzeyde yerine getirebilmesinde  imkanlarımız ve kapasitelerimiz ölçüsünde okulumuz bizlerden beklediği konularda ve yönlendirmesi ile her zaman destek olmaya ve özverili olarak katkıda bulunmaya istekli ve hazırız.

Bilim alanında elde edilen yeniliklerin, gelişmelerin ve buluşların üretime dayalı teknolojik ve endüstriyel gelişmelere  yol açtığı ve ivme kattığı, ülkelerin ve insanlığın ilerleme ve gelişmesinin  sağlanmasında genel refahın artırılmasında çok önemli ve büyük etkiler yarattığı  artık tüm dünyanın kabul ettiği bir düşünce ve politikadır. Bu doğrultuda hem insanlık açısından hem de ülkeler açısından  bilimsel alanda istenilen sonuçların elde edilebilmesi için iyi yetişmiş ve başarılı  bilim insanlarına ve etkin, verimli bilimsel çalışma ve araştırma ortamlarına ihtiyaç duyulduğu  tartışılmaz bir gerçekliktir. Bilim insanı olmak,  bilim yolunda çabalar sarf ederek insanlık için bir şeyler yapmaya çalışmak ise çok özverili çalışma, idealist düşünceler ve alanında ilgi beceri ve özel yeteneklere sahip olmayı ve en önemlisi çok çalışmayı gerektirmektedir. İyi yetiştirilmiş ve başarılı bilim insanlarının yetiştirilmesi için ise alanında ilgili ve yetenekli öğrencilere lise öğrenimlerinde ve devam eden üniversite öğrenimi boyunca  fen bilimleri ve matematik alanlarında üst düzeylerde ve kapsamlı olarak çağdaş ve ileri yöntemlerle eğitim ve öğretim ortamları sağlanmalıdır.  Aynı şekilde bilimsel araştırma ve çalışmaların etkin verimli ve üretken bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için araştırma geliştirme ve deney ortamları sağlanmalı ve ihtiyaç duyulan tüm imkan ve kaynaklar bu amaca göre tahsis edilmelidir.

Biz Fen Liseliler,  Türkiye’nin her alanda kalkınma ve  ilerlemesinde bilimin yerinin ne kadar önemli  ve stratejik olduğunun bilincinde olarak ülkemizde bilimsel anlayışın yaygınlaştırılması, bilim insanlarının yetiştirilmesi için uygun bilimsel eğitim ortamlarının sağlanması ve  bilimsel araştırma ve çalışmaların yapılması için gereken ortamların ve tüm olanakların hazırlanması ve özet bir ifade ile bilimin ve bilimsel anlayışın egemen olduğu bir Türkiye için, bilim egemen bir Türkiye için her zaman özveri ve istekle çalışmaya  destek sağlamaya katkıda bulunmaya hazırız.